vineri, 5 octombrie 2012

Tutorial - Cauciuc siliconic 625


Tutorial cauciuc siliconic 625


 Pentru turnarea pieselor din rasina Sintafoam si Cristallo am folosit cu succes cauciucul siliconic 625 (mai accesibil la pret fiind produs in China). In exemplul urmator voi realiza un mulaj dupa un trandafir realizat din pasta polimerica

Materiale folosite: 
- Doua pahare pentru omogenizarea cauciucului cu intaritorul,
- Spatula,
- Suport de sticla,
- Seringa de 5 ml pentru intaritor

Pe suportul de sticla am pus un strat uniform de pasta de modelat Degas, pe care am amplasat modelul ce urmeaza a fi copiat.


Pentru a realiza un amestec corect, folositi greutatea siliconului pentru determinarea cantitatii de intaritor (intaritorul are raportul de 1 gr = 1 ml). Astfel ca la 20 gr de cauciuc siliconic am folosit  0.8 ml catalizator. Raportul de cauciuc / catalizator este de 4%. Am adaugat catalizatorul in paharul cu cauciuc si am amestecat cat mai bine timp de 2 minute.


Dupa aceea am transferat amestecul in cel de-al doilea pahar si am amestecat din nou. Am recurs la aceasta metoda dat fiind faptul ca nu exista colorant in catalizator, astfel ca nu se poate sti vizual daca pe fundul paharului, cauciucul s-a omogenizat cu catalizatorul. 


In jurul modelului am construit un cilindru din fasie de palstic ce a fost fixata prin presare in pasta de modelat. Dupa omogenizarea  amestecului, am turnat in fasie subtire cantitatea de cauciuc peste model. 


Dupa 4 ore am desfacut cilindrul de plastic…


…si am extras modelul. Dupa cum se vede in imagine, mulajul este flexibil si a iesit fara defecte


Model si mulaj



Spor la treaba 

Multumim pentru tutorial lui Florin Borduz

11 comentarii:

  1. That's a really cool idea, thanks for the awesome tutorial I deff gotta become a follower of your blog you have some super crafty and cool ideas. Really good ones at that!

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna! Am o intrebare...oare daca torn al doilea strat de cauciuc din acesta peste altul la fel, face oare priza?

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna,
    Da, face priza, cu conditia sa fie 100% acelsi material, adica in cazul nostru - Cauciuc siliconic 625. Si mai avem o conditie sa nu fie grasimi pe stratul de silicon, cel uscat. In cazul in care este uns, murdarit, etc. trebuie degresat in prealabil cu alcool.

    RăspundețiȘtergere
  4. buna ziua, as vrea sa stiu ce materiale pot folosi pentru prototip, e ok sa il fac din gips sau lut cu uscare la aer sau doar fimo/plastic?

    RăspundețiȘtergere
  5. Pai, puteti lua prototip dupa orice material care sa fie cat de cat tare...lemn, plastic, metal, plastilina profesionala gen DEGAS care este tare dar se poate refolosi ulterior, sticla, bijuterii, etc - orice material tare...

    RăspundețiȘtergere
  6. blana... apai dupa au invaluit tot globul in plastic si toate fundurile din lume au stat in scaune albe monobloc ma bucur ca pot sa am si eu galetusa mea de cauciuc cu care sa ma joc si plastilina degas mi se inmoaie picioarele de bucurie. multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna ziua.Stiti cumva de unde pot achizitiona un astfel de suport?cu forma de trandafir? lucrez cu fimo si mi ar prinde tare bine
    :D stiti vreun site? sau a reusit unuia dintre voi si vrea sa vanda?:D http://www.facebook.com/dragan.teona

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Avem la vanzare asa ceva - dar inca nu am adus forma trandafir. O vom comanda si in aprox. 1 saptamana vom primi. Puteti cumpara aceste mulaje de aici:
      http://www.complexart.ro/mulaje-matrite-cabochon/

      Ștergere
  8. Ce matrite pot sa folosesc pentru a obtine cabochon din pasta Darwi cu uscare la aer?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu prea se pot obtine cabochoane din pasta DARWI. Cel mai bine cabochoanele se obtin prin turnare, rasini lichide. Pentru paste de modelat, dar in special, polymer clay CERNIT sau DARWI PORCELAINE este nevoie de matrite care au o duritate tare si se recomanda sa se foloseasca PUSH MOLDS - aveti mai jos link-uri unde puteti cumpara PUSH MOLDS:
      http://www.complexart.ro/makins-clay/
      si
      http://www.complexart.ro/matrite-fimo/

      Ștergere