vineri, 13 ianuarie 2012

Glazura la rece, lacul sticlos de la Pentart pe Fimo si Cernit.

MAI NOU ACEST PRODUS ESTE AMBALAT SUB O ALTA FORMA SI AMESTECUL ESTE MULT MAI PRACTIC SI USOR DE FOLOSIT PENTRU CLIENT - 1 : 1
SI IL PUTETI COMANDA DE AICI:
http://www.complexart.ro/25679-lac-sticlos-bicomponent-1-la-1-40-ml-pentart.html

Am inceput prezentarea de rasini cu ceea ce ma obseda de multa vreme si anume - rasina pe polimer clay.
Acest produs:

Rasina epoxidica - lac sticlos 30+15 ml - Pentart,

are mai multe culori, este incredibil, minunat si foarte usor de folosit. Se amesteca cele doua componente intre ele apoi se toarna pe suportul dorit. Trebuie folosit tot amestecul deoarece in cateva ore nu se va mai putea folosi. Ca timp de uscare, pe un anumit suport, acestei rasini ii trebuiesc 48 ore. In acest timp ea se netezeste foarte bine iar aspectul ei final este de sticla, foarte stralucitor, foarte lucios si transparent.





Aici am folosit rasina albastra si bineinteles ca 1 picatura de amestec a fost suficienta.



Aici va prezint 2 poze de ansamblu cu mai multe din viitoare bijuterii sau martisoare in care am folosit si alte nuante de rasina.




Urmeaza ceva pasi cu ceea ce se poate face si obtine din polimer clay si aceasta glazura.
In primul rand am turnat putina rasina galbena pe suport,



apoi am inserat ceva foita de aur



si ceva petale de foricele mici uscate.


La piesa de mai jos, care deja avea pe suprafata ei glitter, i-am mai adaugat rasina , iar cu un bat de frigarui am pus pulbere metalica aurie in ea. Trebuie sa va spun ca rasina are o consistenta mieroasa si de aceea am putut cu o lingurita de plastic sa o intind pe suprafata piesei fara sa curga.






Pulberea aurie trebuie putin presarata cu grija si ea va fuziona cu rasina.
Aici am folosit in stanga rasina neagra in care am pus pulbere aurie si in dreapta rasina albastra.




La acest viitor medalion am pus doar rasina neagra si pulbere. Rezultatul este foarte satisfacator, in sfarsit am reusit sa obtin efecte dorite de mult timp.







Aici rasina rosie,


aici transparenta


si aici verde.



Trebuie sa va spun ca aceasta rasina / glazura se poate turna pe orice suport, dar asta o sa va arat in postarile urmatoare. Pana atunci spor la multe martisoare frumoase, ca doar asta urmeaza, nu?

66 de comentarii:

  1. foarte tare rasina, iar efectele ce le-ai creat sunt superrr!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cat de tareeeee!!! Sunt incredibile!!!!


    Felicitari!! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna, m-am inscris la postarile tale, sunt foarte practice, te-as sfatui, daca doresti, bineinteles, sa iti pui un buton de print ca sa nu se printeze toata pagina decat articolul care intereseaza.Mulumesc,Mara

    RăspundețiȘtergere
  4. nu stiu unde gresesc... am stricat toate medalioanele .... nici vorba sa se intareasca sau sa devina de consistenta sticlei... dupa 4 zile a ramas la fel de lipicioasa... probabil ca gresesc eu undeva va rog sa ma ajutati cu o descriere amanuntita a modului in care preparati amestecul ... ma gandesc ca aici gresesc
    ionela.velniceriu- client complexart

    RăspundețiȘtergere
  5. RASPUNS:
    DETALII TEHNICE FOARTE IMPORTANTE:

    1. Este foarte important ca amestecul sa se usuce la o temperatura minima de 20 de grade.

    2. Si sa se respecte perfect proportia de 2 la 1 deoarece, daca nu se respecta 100%, sunt sanse mari sa nu se mai intareasca rasina niciodata si sa compromiteti lucrarea.

    IN CONCLUZIE:
    - ESTE FOARTE IMPORTANT SA FACESTI TOT AMESTECUL DEODATA SAU DACA NU, IN CAZUL IN CARE DORITI SA NU CONSUMATI TOT CONTINUTUL, TREBUIE NEAPARAT SA FOLOSITI 2 SERINGI CU MILIMETRII.

    ACEASTA RECOMANDARE ESTE VALBILA LA TOATE RASINILE BICOMPONENTE SI CAUCIUCURILE SILICONICE:
    http://www.complexart.ro/rasini-si-cauciuc-siliconic/

    - ESTE FOARTE IMPORTANT SA SE RESPECTE DOZAJUL PERFECT !

    RăspundețiȘtergere
  6. - TIMP DE USCARE 48 DE ORE - SI NU ESTE RECOMANDAT SA ATINGETI CU MANA PANA NU SE USUCA COMPLET !

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna Mara,

    Multumim pentru sfatul tau - este foarte buna idea!
    Problema este ca nu stim cum putem pune butonul de print pe blog. Daca stii cum, te rog sa-mi spui.

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna.
    Am o intrebare. Se poate turna in matrite?
    Astept un raspuns.
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  9. Aceasta rasina epoxidica este recomandat sa se foloseasca doar pentru glazurat (sa se imbrace intr-un strat de protectie foarte lucios, care imita sticla, ca si un lac) suprafete plane sau putin curbate. Nu este recomandat sa se foloseasca pentru turnare in masa. Inca nu am avut timp sa testam foarte clar acest aspect, dar cred ca daca se toarna in matrita de plastic, se lipeste de matrita. Eventual se poate testa sa ungeti matrita cu ulei inainte de turnare.
    Dar oricum, pentru turnare in masa, va recomanda alte rasini, ca si CRISTALLO (transparent) sau SINTAFOAM (nuanta natur):
    http://www.complexart.ro/rasini/

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna,
    Multumim pentru tutorial, este foarte detaliat si cu multe sfaturi utile. Referitor la ultimul comentariu, eu as dori sa torn pe o baza cabochon si sa introduc flori uscate, stratul ar fi mai gros (cred, vreo 5mm)decat pentru glazurat in strat subtire, as putea sa folosesc rasina epoxidica sau ar trebui sa apelez la alt produs?
    Astept un raspuns ca sa pot da o fuga la voi sa-mi cumpar si sa ma apuc de treaba.
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna,
    Da, aceasta rasina epoxidica se poate incarca mult, chiar si peste 5 mm, problema importanta este sa fie suprafata plana. Iar daca se doreste aplicarea foarte groasa, se poate, dar ar trebui ca suprafata sa fie ingradita, intr-o rama de protectie, ca si la rama unui pandantiv, pe care o poti face chiar si din polimer clei.
    :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc mult pentru raspuns, o voi incerca cat de curand si revin cu impresii :D

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna ziua, foarte interesant. Imi puteti recomanda si un lac preotector pentru bijuterii din sarma argintata (sau sarma gilt, cupru)?

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna din nou.
    Ar putea cineva sa'mi spuna va rog cand se reinnoieste stocul?
    Rasina transparenta nu mai este si as dori sa dau comanda cat de curand :(.
    Va rog, informati'ma in legatura cu data.
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  15. Din pacate - Momentan producatorul nu mai are acest produs pe stoc de mult timp, spunand ca este o perioada de tranzitie in care cauta sa schimbe ambalajul :(
    Pana atunci va recomandam sa incercati si variantele nuantate. Toate culorile sunt transparente si doar dau o tenta placuta obiectului glazurat. Galbenul, de exemplu confera aspectul armonios de chihlimbar, conferind obiectului o tenta antica.

    RăspundețiȘtergere
  16. In sfarsit avem informatii sigure:
    :)
    Incepand de luni 06.Martie - vom avea din nou stoc suficient de Glazura la rece - Lacul sticlos de la Pentart - dar va fi intr-un ambalaj nou, mai mare - la 20+40 ml.
    Acesta a fost motivul intarzierii - schimbarea ambalajului.

    RăspundețiȘtergere
  17. da.. am dat deja comanda, nu am mai avut rabdare.
    dar daca imi spuneti ca are aspect de chihlimbar atunci sper sa fiu multumita. abia astept sa o incerc. :)

    RăspundețiȘtergere
  18. ah si mai am o intrebare. daca folosesc seringa, nu o sa iasa cu multe bule de aer?

    RăspundețiȘtergere
  19. super site-ul complex art ... am o lista mare cu materiale care mi-ar prinde bine pe viitor.
    DAR CEL MAI MULT mi-ar placea sa incerc sa fac si eu bijuteri cu ajutorul rasinei. Am multe idei puteti vedea pe : www.missinashop.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
  20. Revin cu atentionarea foarte clara ca:
    - aceasta rasina NU ESTE PENTRU TURNARE in forme (matrite)in straturi foarte groase pentru ca nu se va usuca
    - aceasta rasina este doar pentru GLAZURAT adica pentru lacuirea, protejarea unei suprafete pentru a obtine o suprafata finala sticloasa si translucenta si bineinteles trebuie respectata proportia exacta.

    RăspundețiȘtergere
  21. Pentru turnare, cea mai buna rasina pe care o avem este RASINA CRISTALLO de la PROCHIMA:
    http://www.complexart.ro/rasina-super-transparenta-cristallo-sc-22-500-gr-.html

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna ziua,
    Am folosit aceasta rasina pentru doua pandantive. Am amestecat 10gr si 5gr de intaritor (am folosit un cantar de bucatarie electronic) si am turnat 3-4mm, respectiv 2-3mm. Am folosit un recipient e plastic si o scobitoare sa amestec, fiind ce aveam la indemana. Din cauza amestecatului puternic s-au format bule. As vrea sa stiu daca imi puteti spune cat timp trebuie amestecat si daca mai trebuie lasat sa stea dupa amestecare. Se recomanda mai degraba sa fie pusa proportia in volum decat in gramaj?

    Dupa 2 zile am verificat pandantivele si desi par uscate, daca trec usor deasupra lor suprafata pare sticloasa, daca apas putin cu buricul degetului ramane o amprenta care se sterge greu si supprafara ramane cam mara. Am incercat cu putina apa si momentan suprafata devine lipicioasa. Acest lucru inseamna ca nu s-a uscat cum trebuie? Ar trebui sa le mai las? A fost problema de raport intre rasina si intaritor? Cu ce as putea masura volumul? Daca se foloseste o seringa nu exista riscul de a se forma bule?
    Nu in ultimul rand, se poate refolosi recipientul pentru amestecare?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. - Proportia se refera la volum in nici un caz la greutate - si acesta este motivul pentru care pandantivele dvs. nu s-au uscat perfect.
      2. - Si insistam, cel mai bine ar fi ca amestecul sa se faca deodata, tot si pe de alta parte este interzisa atingerea rasinii 48 de ore si trebuie tinuta la o temperatura de minim 20 grade.
      3. - Si un ultim punct important - turnarea se face in strat de aprox 2 mm. si DA - are aspect final de sticla.

      Ștergere
  23. DETALII TEHNICE IMPORTANTE:
    - este foarte important ca sa se usuce la o temperatura minima de 20 de grade si sa se respecte perfect proportia de 2 la 1 deoarece, daca nu se respecta 100%, sunt sanse mari sa nu se mai intareasca rasina niciodata si sa compromiteti lucrarea.

    - ADICA, ESTE FOARTE IMPORTANT SA FACESTI TOT AMESTECUL DEODATA SAU IN CAZUL IN CARE DORITI SA NU CONSUMATI TOT CONTINUTUL, TREBUIE NEAPARAT SA FOLOSITI 2 SERINGI CU MILIMETRII. ACEASTA RECOMANDARE ESTE VALBILA LA TOATE RASINILE BICOMPONENTE SI CAUCIUCURILE SILICONICE.
    - ESTE FOARTE IMPORTANT SA SE RESPECTE DOZAJUL PERFECT !
    Mai mult de atat nu stiu ce as putea sa va spun deoarece mie mi-a iesit de fiecare data. Iar in ceea ce priveste amestecul trebuie facut usor vreo 5 minute tocmai pentru a evita formarea de bule de aer.

    RăspundețiȘtergere
  24. buna ziua..am folosit acest lac sticlos si sunt foarte multumit de el..doar un singur lucru nu imi iese..raman bule de aer foarte micute aproape imposibil de vazut sau de scos.cand se usuca lasa impresia de praf..mai opac..ma puteti ajuta in acest sens?exista vreo solutie?va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  25. Sincer, inca nu stim sa raspundem la aceasta intrebare - poate va ajuta tutorialul de la rasina Cristallo:
    http://creativhobby.blogspot.ro/2012/08/rasina-transparenta-pentru-turnare.html

    RăspundețiȘtergere
  26. Buna ziua,
    as dori sa stiu daca sunteti amabili care produs esta mai de calitate sau mai bun,dintre acest lac sticlos de la pentart si lacul transparent 30x90 gr Stamperia.M.ar interesa si daca transparenta e aceeasi.
    Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  27. Rasina de la Pentacolor am testat-o si ne place foarte mult ! Cea de la Stamperia inca nu am testat-o si nici nu stim cand vom avea timp s-o facem dar credem ca este cam acelasi lucru.

    RăspundețiȘtergere
  28. Imi puteti spune daca pot folosi acest lac si la bijuteriile soutache!Multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest lac / rasina bicomponenta se poate aplica pe orice suprafata, lemn, carton, sticla, ceramica, pasta de modelat - CERNIT - FIMO - intarit, orice...doar este important de stiut ca daca se toarna in strat gros trebuie sa se aplice pe o suprafata orizontala pentru a nu curge pana se usuca, asta daca nu doriti sa obtineti efecte speciale prin scurgere...

      Ștergere
  29. Buna ziua, as avea o nelamurire: vad ca sticlutele sunt astfel incat sa aiba un raport de 2:1, in mililitri. Pt ca amestecul sa se intareasca, presupun ca trebuie sa folosim acelasi raport in ml si nu grame, de aceea si utilizarea siringilor; e corect? Nu as vrea sa fac vreo prostie. Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua, da - asa este cum ati spus ! Doar ca totusi va recomandam si este de preferat sa folositi produsul dintr-o data - adica sa faceti tot amestecul si sa glazurati mai multe obiecte dintr-o data ! - pentru a nu avea surprize...

      Ștergere
  30. As vrea sa folosesc aceast lac-rasina ca sa repar o vaza mica de bronz care are un defect in zona unei decoratiuni: un "por", o gaurica (este exact cat un varf de ac) prin care se scurge apa. Ma gandesc sa prepar lacul, sa-l torn in vaza si sa il misc circular pe partea in care se afla porul, apoi sa las vaza culcata pe partea cu defectul, ca sa obtin un strat mai gros de lac in zona acestuia.
    Ce parere aveti?
    Multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Interesant ! Ar trebui sa functioneze. Dar nu putem garanta cat va tine. Oricum inainte sa curatati zona si chiar sa slefuiti putin zona cu un smirghel fin.

      Ștergere
  31. Va rog sa ma lamuriti, Rasina la rece, se poate sau nu turna in mulajul cauciuc siliconic, sau se lipeste de ea?
    Actioneaza cu cauciucul intr-o forma sau alta?
    Cum pot reaziza o sfera, de mici dimensiuni, un medalion cu rasina la rece, este astfel de matrita?
    Andreea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ! - Aceasta rasina nu este pentru turnat in matrite - de fapt aceasta este un fel de lac sticlos - foarte lucios, glazura la rece, care se lipeste de suprafata si ii confera efectul de sticla - nu se poate turna in strat foarte gros - doar cativa milimetrii. Pentru a turna in masa, de exemplu o sfera - cea mai potrivita, foarte buna, este rasina E30 - efect de apa - puteti viziona un tutorial aici: http://creativhobby.blogspot.ro/2013/06/rasina-transparenta-pentru-bijuterii.html
      - iar in link-ul de mai jos puteti vedea de unde sa cumparati aceasta rasina:
      http://www.complexart.ro/rasina-efect-de-apa-e-30-800-gr.html

      Ștergere
  32. ce pot face pt a scapa de bulele de aer.. am folosit-o pt turnare in suport de medalion peste imagine, am ales-oin schimbul celei transaparente cristalo ( la care imi ramanea un strat lipicios deasupra) si asta face bule de aer de care nu pot scapa, sunt tare inestetice.. ajutor! am stricat vreo 30 de medalioane :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noua nu ni s-a intamplat - dupa cum se vede si in tutorial - eventual sa amestecati mai incet si mai mult timp cu un betisor sau spaclu si dupa turnare mai incercati sa intindeti, sa va jucati, sa neteziti ptr a sparge bulele. Dar totusi cred ca au aparut bule ptr ca ati amestecat prea tare si repede componentele. Incercati sa amestecati mai cu grija, mai incet...
      O alta metoda pentru a scapa de bule am inteles ca ar fi turnarea inceata, de la distanta, de la mai mare inaltime.
      IMPORTANT ! In loc de CRISTALLO - va recomandam pe viitor cea mai buna varianta - pe care am descoperit-o mai tarziu - este o rasina extraordinara, transparenta, fara miros si nu ramane lipicioasa ca si Cristallo. Rasina se numeste E30 - Efect de apa si se paote cumpara de aici:
      http://www.complexart.ro/rasina-efect-de-apa-e-30-800-gr.html

      Ștergere
    2. Si sincer, nu va ingrijorati, nu cred ca datorita unor bule mici sunt stricate medalioanele - mie personal mi se par mai artistice, mai interesante :) Tocmai imperfectiunea face sa fie un obiect sau tablou facut manual sa fie mai valoros :) Chestile perfecte le fac robotii, fabricile, chinezariile :) Daca ne uitam la tablourile lui Picasso sau Van Gogh par foarte inperfecte, stangace si inperfecte si totusi sunt enorm de valoroase :) Asta-i frumuseatea handmadului !

      Ștergere
  33. Buna ziua! Se poate folosi si pentru a emaila bijuterii din argint, aur?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua - Da - da, de ce nu ? :) am vazut ca mi-ati scris si la mesaj pe site :) O zi buna !

      Ștergere
  34. Buna ziua! Am folosit rasina de la "pentart". S-a intarit, numai ca se formează firicele pe suprafata, si nu firicele de praf. E ca si o pojghita. Mai mult, dupa ce amestec rasina cu intaritorul parca devine albicioasa, si se usuca asa, albicioasa. Cu ce gresesc?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur ati gresit undeva, ptr ca noi am folosit de foarte multe ori acest produs si totul a fost OK - posibile lucruri care poate afecta acest produs sunt:
      1 - sa nu existe umiditate nici pe produs si nici cu ustensila de amestec si aplicare
      2 - daca nu faceti perfect proportia - este recomandat sa se faca amestecul tot, deodata - nu sa luati dvs din sticlute - ptr ca rasinile sunt foarte pretentioase si trebuie sa se respecte perfect proportile recomandate
      3 - daca exista substante chimice dubioase care sa reactioneze cu componentele produsului
      Daca ati veni la noi la magazin in Timisoara - v-am face demonstratia pe loc :) - mai mult de atat nu stim ce sa zicem...

      Ștergere
  35. Bună,
    Am un milion de întrebări :))
    Este potrivită pentru a se "glazura" o suprafaţă mai mare - 18 cm lungime, pe 8 cm (pictură sau material textil pe suport de plastic)? Sau ar trebui să aleg altceva?
    Este vâscoasă (ca mierea) sau mai lichidă?
    Se pot turna mai multe straturi unele peste altele?
    Mulţumesc :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,
      1 - Da - este potrivit a se glazura "o suprafaţă mai mare - 18 cm lungime, pe 8 cm (pictură sau material textil pe suport de plastic"
      2 - Da - este vascoasa (ca mierea)
      3 - Da - se pot turna mai multe straturi dupa ce se intareste si usuca !

      Ștergere
  36. Un strat subtire de cerneala aplicata pe polimer (apoi uscata) ar interactiona cu rasina ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer nu am incercat, dar nu vad de ce sa nu fie OK - doar cerneala sa faca priza pe polimer clay, va recomand un produs nou foarte interesant - LAzuri de la Pentart. Puteti sa va jucati si sa incercati tot felul de materiale, prafuri, plante, chiar si obiecte mici si interesante, nisip, foita de aur - orice incercare este bine venita si poate sa va ajute sa decoperiti tehnici si efecte noi :)

      Ștergere
    2. Bun deci teoretic rasina nu va capata nuanta cernelurilor si nici nu le dizolva.
      Ati incercat vreodata sa scoateti componentele cu ajutorul seringilor ? Nu cumva e prea groasa consistenta componentelor ? (am citit mai sus ca ati recomandat aceasta metoda)
      Intreb pentru ca nu ma vad folosind toata cantitatea la un proiect.

      Ștergere
    3. 1. Nu pot sa stiu daca rasina nu va crapa nuanta cernelulilor sau dizolva, atata timp cat nimeni de la noi nu a incercat asa ceva.
      2. Este recomandat sa se faca deodata amesestecul, deoarece este foarte important sa se respecte intocmai proportia ptr. a nu avea surprize. Noi totdeauna am facut amestecul deodata sa am lucrat pe mai multe pisese ptr a nu ramane material.

      Ștergere
  37. buna ziua
    pot folosi aceasta glazura pentru pentru vaze ceramice decorative? Adica vazele nu sunt glazurate, nu tin apa. Daca folosesc aceasta glazura pe interior vor tine apa?
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua, da, puteti folosi acest produs, sa aplicati cu pensula cel putin 2 straturi cu uscare bine intre straturi. Dar, sincer, este o solutie scumpa ptr. astfel de lacuiri. Mai degraba v-as recomanda sa aplicati 2-3 straturi din noul lacul de la Stamperia, rezistent la apa / spalat - dupa uscare - Lacul "WASH it" - il puteti comanda accesand link-ul de mai jos
      AICI =
      http://www.complexart.ro/ke36m-lac-final-rezistent-la-apa-80ml-stamperia.html

      Ștergere
  38. Buna ziua! Aceasta rasina poate fi folosita pentru a finisa anumite zone din lemn? Ma refer la a astupa unele modele facute cu dalta. Intentionam ca acestea sa le vopsesc cu culori de apa, eventual cu acuarele (daca rasina permite) si apoi acele zone sa le astup cu rasina pt ca suprafata sa nu aiba denivelarile date de dalta. Este potrivita aceasta rasina sau imi sugerati altceva? Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  39. Buna ziua, am nevoie de un sfat.
    As vrea sa creez un pandativ pe baza metalica, pe care sa fixez panza de goblen cusuta si deasupra efect de sticla. Este suficient sa aplic deasupra materialului lacul sticlos Pentart 30+15 sau e nevoie si de un adeziv pentru fixarea panzei pe baza pandativului? Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,
      Pentru siguranta, va recomand sa fixati in prealabil cu putin adeziv panza de goblen.

      Ștergere
  40. Bună ziua fără sa îmi dau seama puțin surplus a ajuns pe masa de lucru cu ce se poate curata? Menționez ca amestecul nu sa întărit inca

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara, sincer nici eu nu stiu care ar fi diluantul ideal ptr. rasina inca ne intarita. Cel mai bine era sa curatati rapid surplusul cu o carpa sau spaclu si apoi sa incercati mai multi diluanti si sigur cu unul dintre ei se va curata !
      Alcool sau acetona sau orice diluant ce aveti prin casa :) sau chiar sa frecati bine cu peria cu apa si sapun.

      Ștergere
  41. Am încercat alcool și acetona fac totul mult mai uleios, a dat rezultate apa cu detergent de vase, pe viitor o sa fiu mai atenta și o sa protejez masa cu ceva

    RăspundețiȘtergere
  42. foarte interesant insa nu am inteles cum faceti formele si pe ce le turnati sa se usuce???Eu as dori sa fac niste casute din sticla ceva ca aici http://lh6.ggpht.com/-fjDBEVYmdYU/UuTLXb_AiAI/AAAAAAAACYQ/KyhcNzTCZk8/s1600-h/CIMG2380%25255B6%25255D.jpg

    RăspundețiȘtergere
  43. Stie cineva daca aceste casute sunt facute din rasina expodica? Va multumesc
    http://lh6.ggpht.com/-Upq90hxvqSk/UuTLVov_vzI/AAAAAAAACYA/mFO1qqRBc9E/s1600-h/CIMG2379%25255B4%25255D.jpg

    RăspundețiȘtergere
  44. Buna ziua, aceasta rasina
    Merge sa intaresc un mileu si il transform in fructiera? (Facut pe balon). Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  45. Am vazut ca multe din intrebarile voastre se refera la " cum elimin bulele de aer din interior?" eh, bine dragilor ..cu ajutorul unei lampi de caldura , gen feon cu aer cald..dar cald bine ..suflati pe suprafata acoperita cu rasina si bulele se sparg !!!

    RăspundețiȘtergere