duminică, 8 aprilie 2012

Tehnica Shabby Chic


Astazi va voi prezenta o noua tehnica care este la indemana oricui si cu care se poate decora orice. Tehnica dupa cum ati observat in titlu se numeste Shabby Chic si este, dupa parerea mea cea mai simpla tehnica cu care se obtine imaginea veche, vintage a unui obiect decorat.

Aveti mai jos si cateva tutoriale video foarte apreciate, de pe canalul notru youtube:








Astfel, am ales sa decorez o cutie in forma de carte cu Shabby Chic si Decupaj.
In prima faza se grunduieste suportul cu un burete sau cu pensula.






Dupa uscarea grundului se aplica un strat de culoare acrilica pe care o alege fiecare. In cazul meu culoarea este maro inchis.




Dupa uscarea stratului de acrilic, cu o carpa se aplica pe cutie ceara - mai ales acolo unde se vrea ca obiectul sa fie patinat.



Dupa aplicarea cerii se aplica un al doi-lea strat de acrilic deschis la culoare, in cazul meu culoarea crem - unt.




Dupa uscarea acestuia se intervine cu smirglu, nu foarte fin si astfel obiectul nou nout incepe sa capete o imagine de vechi. Ceara ajuta pur si simplu ca acrilicul de deasupra sa se ia mult mai usor jos si lasa sa se vada fondul de baza dat initial.







Cand deja suportul este invechit se poate decora mai departe in tehnica decupaj sau i se pot atasa, lipi diverse accesorii care sa accentueze ideea de vechi. Eu l-am decorat cu servetel.





Dupa uscarea adezivului lac decupaj care s-a dat peste servetel am intervenit putin cu blending gel si acrilic pentru a inlatura imaginea de servetel decupat si a-l face sa para o pictura pe cutie.



Simplu si de efect iar timpul de lucru nu este mare deloc asa ca va urez spor la treaba!








27 de comentarii:

  1. Cu tot respectul, va atrag atentia ca tehnica( si stilul) se numeste Shabby Chic. Din greseala ati scris "Shic".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumim ca ne prezentati aceasta tehnica, Sunt de-a dreptul fascinata si ma voi apuca de lucru unsa am nevoie sa imi raspundeti la o intrebare In cazul in care eu deja inainte sa descopar bloggul si site-ul dvs, , eu am dat obiectul din lemn alb pe care vreau sa il decorez cu vopsea alba obisnuita in ulei,, ce pot sa fac ?? sa intervin cu smirgelul sau cu acetona de mobila sau.....cum sa procedez ? vreau sa aplic tehnica servetelului si sa ii dau un aspect vintage. V a multumesc astept negresit rasp dvs

      Ștergere
    2. Atunci va dorim cu drag:
      Spor la lucru ! :)
      De asemeni daca va uitati acum la inceputul tutorialului puteti vedea de asemeni 3 filme, tutoriale de pe canalul nostru youtube foarte apreciate si care va vor ajuta, cu siguranta !

      Ștergere
    3. Puteti aplica orice tehnica Decoupage sau Shabby Chic peste orice cutie indiferent ca este lemn natur sau vopsita cu ulei alb, nu conteaza asa de mult suportul - doar sa respectati pasii din tutorialele noastre.

      Ștergere
  2. Multumim,
    scuze, din graba s-a strecurat aceasta greseala. Am corectat-o :)

    RăspundețiȘtergere
  3. de unde pot face rost de ceara??? nu stiu unde as putea gasi...

    RăspundețiȘtergere
  4. Accesand:
    http://www.complexart.ro/aditivi-restaurare/
    vei putea gasi mai multe variante de ceara solida, iar pe viitor vom primi si mai multe variante. In general se poate folosi orice fel de ceara solida, transparenta, albita sau colorata. Daca este sub forma de pasta se intinde cu o carpa iar daca este mai solida atunci se freaca pe suprafata, pur si simplu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Poti sa imi spui cu detalii cum ai folosit blending gel ? Eu stiu ca se foloseste intre doua culori sa le amestece.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Blending gel se poate folosi pentru a face treceri picturale intre 2 culori sau asa cum l-am folosit eu doar cu o culoare acrilica, maro pentru a patina anumite zone si pentru a crea senzatia de adancime. Daca puneam acrilicul direct pe cutie si nu amestecam cu blending gel rezultatul consta in patarea imaginii insa gelul mi-a permis sa modelez culoarea a carei prezenta pe cutie nu este deloc foarte vizibila si deranjanta. Pur si simplu daca amesteci o culoare cu blending obtii degradeuri de culoare care merg pana la o transparenta maxima.

      Ștergere
    2. ms mult...mie mi s-a spus ca nu pot folosi blending gel decat intre 2 culori apropiate sa creez degradee...iar eu vasusem la tine cu un singur acril si ma certam cu aia la magazin :)) deci ms mult

      Ștergere
  6. Este adevarat si ce au spus cei de la magazin, deci nu trebuia sa te certi cu ei :). Blending inseamna amestecare. Cu acest medium poti face foarte bine:
    1. trecerea fina dintre 2 culori apropiate
    2. trecerea fina dintre 2 tonuri sau culori opuse, complementare (exemplu - alb / negru sau rosu / verde, etc
    3. trecerea fina de la o singura culoare la fond (asa cum a spus si Ramo mai sus)
    Tehnica de blenduire s-a folosesit foarte mult in pictura in ulei clasica a vecjilor maestrii. Aici va rog sa vizulizati:
    http://www.complexart.ro/medium-flamand-gel.html
    Si de asemeni se foloseste make-up-ul profesional. Aici va recomandam pensulele profesionale cosmetice de la da Vinci:
    http://www.complexart.ro/pensule-da-vinci-makeup/

    RăspundețiȘtergere
  7. Aceasta tehnica o pot aplica si pentru mobila? Doresc sa reconditionez doua noptiere si sunt in dubii ce pasi trebuie sa urmez ca sa nu dau gres. Multumesc frumos.

    RăspundețiȘtergere
  8. Cum sa nu! Doar ca-ți recomand ca mai întâi sa experimentezi mai întâi pe alte cutiute de lemn si când ești multumita cum a ieșit sa faci in final si pe mobila.

    RăspundețiȘtergere
  9. Dragii mei, intrebare: stiu sigur ca tehnica se poate aplica pentru mobila, dar ce parere aveti de piesele de mobilier din pal? Am un dulap asa: http://www.google.ro/imgres?imgurl=http://www.mobila-dormitor.ro/wp-content/uploads/2010/01/dulap-dormitor-cu-3-usi-si-sertare.jpg&imgrefurl=http://www.mobila-dormitor.ro/dulap-dormitor-cu-3-usi-si-sertare.html&h=464&w=450&sz=41&tbnid=5HG9bDrrjcjvPM:&tbnh=91&tbnw=88&zoom=1&usg=__kBFwNosyUxS__5oJ0Oy4wOP3rsU=&docid=MX-fFezkhkLFzM&hl=ro&sa=X&ei=S7wfUMqwC4fzsgb13IDgCQ&ved=0CFcQ9QEwAg&dur=155
    si mi-ar placea sa ii dau o fata noua si sa redecorez intreaga incapere in stilul shabby chic. Ajutati-ma va rog spunandu-mi daca functineaza si pentru acest material. Pana acum am reconditionat scaune, dar erau din lemn masiv: sotul meu ma ajuta cu partea de smirgheluire, eu cu vopselurile si ceara si gata treaba. Pentru pal nu prea stiu ce ar iesi dupa smirgheluire. Sa sar peste aceasta etapa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua, ne puteti impartasi din experienta? v-a resusit pe pal?

      Ștergere
    2. BUNA ZIUA, TEHNICA SE POATE FOLOSI IDENTIC SI PE PAL - FARA PROBLEME - APLICAREA GRUNDULUI ESTE IMPORTANTA !

      Ștergere
  10. Cred cu tarie ca se pot decora si suprafetele din pal. Smirgluirea este importanta deoarece face ca suprafata sa nu mai fie foarte neteda si lucioasa asa incat grundul care se va aplica ulterior va face priza mai bine. In rest totul se poate face ca in postarea de mai sus.

    RăspundețiȘtergere
  11. Ramo, stiu ca tu te ocupi de comenzi, asa ca te rog ajuta-ma cu aducerea urmatorului produs: http://www.complexart.ro/kalmgp-blending-gel-medium-50-ml-stamperia.html.
    Si inca ceva: servetelul pe care l-ai folosit mai sus este pe stoc la voi?

    RăspundețiȘtergere
  12. Ramo si cu mine (Timi) ne ocupam de comenzi si din pacate pana la jumatatea lui septembrie nu vom mai primi import de la Stamperia. Dar este la fel de bun, daca nu chiar mai bun mediumul gel de la LIQUITEX - pana vine cel de la Stamperia poti folosi linistita si cu succes:
    http://www.complexart.ro/slow-dry-blending-gel-237-ml-liquitex.html

    RăspundețiȘtergere
  13. Pot decora mobilier din rachita in stil Shabby Chic?
    Mobilierul a fost candva lacuit! Fiind din nuiele, bineinteles ca nu il voi putea smirghelui f bine... de asemenea mi-e teama ca va sari vopseaua atunci cand cineva se va aseza pe scaune (din acelasi motiv, nefiind din lemn rigid)... ce parere aveti?

    RăspundețiȘtergere
  14. Puteti smirghelui doar putin inainte de a incepe lucrul. Nu trebuie sa fiti foarte stresat/a :) in tehnic Shabby Chic, deoarece aceasta inseamna tocmai ceva foarte lejer, invechit, patinat si imperfect ! Eu zic ca este suficient sa folositi un acrilic alb pe care sa-l aplicati pe rachita spontan, lejer si fara stres :), in asa fel incat sa ramana urme din culoarea fondului initial al rachitei naturale. Astfel nu mai este nevoie de cele 2 straturi de acrilic despartite de ceara. Eventual dupa ce se va usca puteti folosi un lac final de protectie.
    Cu cat veti lucra mai lejer si detasat/a de perfectiune, cu atat va arata mai bine :)) Spor la lucru si
    La multi ani !

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna,
    Dupa prelucrarea suprafetelor prin tehnica Shabby Chic , acestea trebuie date cu lac sau cu o alta substanta de protectie?
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,
      Ambele variante sunt OK !
      Puteti lasa si asa ne-lacuit dar ptr. o mai buna protectie puteti sa si lacuiti la final - parerea noastra este ca ptr. aceasta tehnica se recomanda lacuri mate sau cel mult satinate. Putetii vedea ce lacuri disponibile avem aici:
      http://www.complexart.ro/lacuri-finale/

      Ștergere
    2. Multumesc foarte mult.

      Ștergere