miercuri, 18 aprilie 2012

Cadran ceas

 Tutorial - aplicarea culorii pentru evidentierea fibrelor de lemn
in cadranul de ceas ceramic
(multumim pentru tutorial d-lui Florin Borduz)


Articole folosite:
- 1 cadran ceramic,
- 1 surub M8 cu filet pe toata tija si saiba cu piulita,
- 1 pensula,
- vopsea acrilica - solutie apoasa proportie de 2/5 apa + 3/5 vopsea acrilica,
- O cheie tubulara de 13 mm


Pentru a  putea manipula piesa fara a-i altera vopsirea, am apelat la folosirea unui “maner” de care sa tin cadranul (surubul de M8). Am  imersat cadranul ceramic in apa rece, timp de un minut, timp  in care ceramica absoarbe apa  eliminand pungile minuscule de aer


Dupa saturarea piesei cu apa, am introdus surubul M8 in orificiul pentru mecanismul de ceas si l-am  strans cu grija


 apoi am trecut la vopsirea propriu zisa a piesei


Daca se doreste ca piesa sa retina mai multa vopsea (se obtine o nuanta mai inchisa a piesei) se pot folosi doua metode:
1 - se tamponeaza cu o carpa excesul de apa si apoi se trece la aplicarea vopselei,
sau
2 - imersarea piesei se face timp de 30-40 secunde (piesa nu va fi complet saturara cu apa)
Eu am folosit metoda 1, dat fiind faptul ca se poate controla mai bine absorbtia culorii, mai ales daca se doreste ca distributia vopselei pe piesa sa nu fie omogena


 Dupa ce am aplicat culoare din belsug pe toate partile piesei ceramice, am trecut la tamponarea usoara, cu o carpa, a suprafetelor plane


Prin aceasta metoda, nu am absorbit decat vopseaua de pe suprafetele iesite in relief, cele aflate in adancime retinand mai multa nuanta de culoare


Detaliu obtinut merita efortul


 Interiorul se preteaza la decorarea prin tehnica servetelului, cu cracluri, antichizare, lacuire, etc
Dar numai dupa uscarea integrala a piesei (la 45-50 grade C - 24 h, sau 2-3 zile la temperatura camerei intr-un spatiu cu umiditate scazuta si bine ventilata). 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu