luni, 6 februarie 2012

Decoupage pe sticla.

Decupajul pe sticla poate avea finalizari minunate.


Pentru a confectiona un platou de sticla cu aspect antic aveti nevoie de urmatoarele produse:



Prima data se aplica pasul 1 de la lacul de crapare. In functie de grosimea si de uscarea acestui strat de lac, crapaturile vor fi mai mari sau mai mici.
ATENTIE !
Trebuie sa specific ca totul se desfasoara pe dosul platoului.




Dupa cum vedeti eu am lasat pe unele locuri ca lacul sa fie mai gros. Acolo crapaturile vor fi mai mari.



IMPORTANT !
Ar fi bine inainte de a va apuca de lucru pe sticla, pentru a intelege mai bine timpul de uscare a pasului 1, sa cititi si o postare anterioara despre tehnica de crapare cu lacul bicomponent pe lemn:
http://creativhobby.blogspot.com/2010/12/tehnica-servetelului.html

Dupa uscarea pasului 1 se aplica pasul 2 al lacului de crapare. In zonele in care pasul 1 a devenit transparent crapaturile vor fi mai mici. Zonele care sunt albe in poza de mai jos sunt uscate aparent astfel putandu-se aplica fara probleme pasul 2. Ele vor deveni transparente in timp, de pe o zi pe alta sau in cateva zile, depinde de cat de gros este stratul 1.



Cand pasul 2 incepe sa se usuce, crapaturile incep sa apara.
In acest moment se aplica patina, cu o carpa moale care nu lasa puf. Eu am folosit patina de antichizare umbra si aur antic. Trebuie bine insistat cu frecarea pe suprafata crapata pentru ca patina sa intre si sa existe doar in crapaturi.







Dupa uscarea patinei ( destul de repede ) se aplica servetelul dar doar ultimul strat, acela imprimat. Acesta se pune cu partea imprimata pe suprafata crapata si se lipeste cu adeziv lac decupaj asa cum am prezentat in tutorialele anterioare despre decoupage.




Dupa uscarea adezivului lac se picteaza spatele cu acrilice deschise la culoare pentru a se evidentia foarte bine modelul pe fata platoului. Puteti folosi ca nuante: alb, crem, unt, ivoriu, cafea cu lapte, somon, etc





Eu am folosit doar alb si ivoriu pentru primul strat,



apoi, dupa cum vedeti pe margini, dupa uscarea culorilor deschise am aplicat putin turcuaz si negru sa transpara si sa sugereze ideea de culoare si picturalitate a vasului.




La sfarsit am luat conturul negru pentru sticla si am creat pe fata platoului, de aceasta data, un ritm decorativ care incadreaza ca o rama imaginea antica, picturala a platoului.






Aceasta bordura creata din contur negru o voi patina la randul ei cu patina alba pentru a nu fi atat de cruda si voi reveni in scurt timp cu poza finala a platoului.



Pentru a izola toata suprafata decorata astfel incat platoul sa fie si functional se lacuieste dosul cu lac de yaht care este rezistent la apa si permite spalare platoului. Lacul se poate aplica cu pensula in 2 sau 3 straturi.


Si aici poze cu platoul finalizat!


9 comentarii:

  1. Buna, ma puteti ajuta cu un sfat va rog.Am incercat sa fac si eu decoupage pe sticla dupa acest tutorial.toate bune si frumoase pina am ajuns sa pun vopseaua acrilica.Cand am inceput sa aplic vopseaua aceasta a incceput sa se crape si sa se faramiteze.Ce am gresit oare? Nu e buna vopseaua? Eu am lucrat cu vopsea acrilica Maimeri.
    Va multumesc anticipat,Andrea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu inteleg de ce vopseaua a crapat. Este prima oara cand aud acest lucru si nu ma pot gandi decat ca:
      ori ati folosit in loc de lac de crapare bicomponent, mediumul de crapare peste care daca aplicati o culoare acrilica aceasta crapa, ori ati pus culoarea acrilica atunci cand pasul 2 al lacului de crapare bicomponent nu era destul de uscat iar culoarea a interactionat cu lacul a crapat o data cu el. Va recomand ca lacul pasul 2, dupa ce a fost aplicat, sa fie bine uscat si de asemenea va recomand acrilicul mat de la Pentart, care este foarte calitativ, accesibil si creat de acelasi producator, tocmai ca sa poata fi utilizat in combinatii cu restul produselor Pentacolor. Trebuie sa recunosc ca am intampinat si eu, pe parcursul demersului meu in descoperirea materialelor si a tehnicilor de arta si hobby, probleme de genul - acrilice necompatibile intre ele care se imbranzesc sau acrilice necompatibile cu lianti sau lacuri acrilice daca sunt produse de firme diferite. Astfel trebuie sa continuati sa testati produse si sa experimentati tehnici noi!

      Ștergere
  2. Va multumesc de raspuns.Am trecut exact prin pasi care sunt descrisi in articolul de mai sus.Da am folosit un lac de crapare bicomponent. In ceea ce priveste timpul de uscare, lacul bicomponent a fost lasat la uscat cam jumate de ora.Ma gandesc ca aici undeva am gresit eu.Dar am sa urmez sfatul dumneavoastra si incerc din nou sa vad ce imi iese.As avea inca o intrebare off-topic asta in eventualitatea ca ma puteti ajuta.Vreau sa imi reinnoiesc mobila, aceata este din pal melaminat.Pentru a o putea vopsi trebuie sa o slefuiesc si dupa aceea pot aplica o vopsea acrilica? Am tot incerc sa caut un totorial sau macar sfaturi dar nu gasesc.

    Andrea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cel mai bine ar fi ca mobilierul sa fie slefuit, degresat etc. pentru ca orice tip de vopsea sa adere pe el. Dupa cum vedeti in linkul de mai jos:
      http://creativhobby.blogspot.com/2011/06/vintage.html
      acest dulap pe care l-am decorat cu acrilic Flashe este din pal. A fost slefuit putin, pictat si vernisat la final cu un lac spray. Cred ca are deja 1 an de la decorare si nu au aparut semne ca s-ar intampla ceva cu culoarea.

      Ștergere
  3. am incercat si eu sa fac platouri, cineva in domeniu mi-a spus ca pot folosi si ICE de la darwi pt dosul platoului, si ca e rezistent la apa...e ok?? mie nu prea mi se pare, si nu am avut inca tupeu sa spal vreunul...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, ICE este OK ! Este chiar mai rezistent decat o vopsea acrilica. Dar pentru a rezista foarte bine la spalat este nevoie sa mai aplicati la sfarsit peste ICE sau ACRILIC si un lac rezistent pentru exterior si intemperii. (exemplu: lacul de barca sau iaht)

      Ștergere
  4. Buna ziua , am o problema :) pot curata patina de antichizare de pe o sticla ? Vreau sa o curat si de prin crapaturi ,sa ramana ca inainte de aplicare :))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua, Puteti sa incercati sa o curatati cat mai mult cu terebentina - dar este putin probabil sa iasa perfect si din crapaturi.

      Ștergere