joi, 26 iulie 2012

Un lac genial ptr. Polymer Clay - CERNIT, FIMO, etc


Lacul "genial" CERNIT transparent - lucios sau mat


Aceste lac este "genial", ideal pentru orice polymer clay - CERNIT, FIMO, etc.
Dar care este foarte bun si pentru multe alte suporturi: picturi in acrilic, ceramica, lemn, sticla, etc
Sa vedem de ce este atat de bun si profesional ? 

Pentru ca daca respectati instructiunile de folosire, chiar daca ne ia mai mult timp, acest lac, dupa coacere devine total si pentru totdeauna rezistent la apa.
Daca veti intra cu bijuteriile confectionate din pasta polimerica in apa (bazin, la mare, etc) lacul nu se va deteriora deloc in timp ! 
Extraordinar ! Nu ? Acesta intr-adevar este un mare avantaj !
Sa vedem acum care sunt instructiunile de folosire in 4 pasi: 

1. - Dupa cum stim pasta polimerica dupa ce este prelucrata si obtinem obiectul final dorit (cercei, margele, coliere, animalute in miniatura, flori, etc) trebuie sa fie coapta in cuptor. 
2. - Apoi, dupa ce s-a racit spalati cu alcool obiectul. 
3. - Dupa uscare aplicati 2 sau 3 straturi de lac CERNIT, la distanta de cate 1 ora intre straturi. 
4. - In cele din urma, dupa ce se usuca bine, puneti din nou obiectul la copt intr-un cuptor preincalzit la temperatura de 110 gr.C timp de 15 min.

Chiar daca veti pierde ceva timp, merita daca doriti sa obtineti ceva profesional si de lunga durata. 

Puteti gasi acest lac:
http://www.complexart.ro/lac-transparent-cernit-lucios-30-ml.html

http://www.complexart.ro/lacuri-finale/

7 comentarii:

  1. Prin acest procedeu obiectul din Cernit/ Fimo sta la coacere un timp aproape dublu. Nu se altereaza culorile ( gen intunecare)? ca eu am patit sa-mi stea obiectele cu 2-3 minute mai mult si, lucruri modelate in acelasi timp, din acelasi pachetel, au avut nuante diferite.

    RăspundețiȘtergere
  2. Obiectul fiind protejat deja cu 2-3 straturi de lac CERNIT nu va pati nici o modificare. In schimb este foarte important sa se respecte temperatura de 110 gr.C, ceea ce in cuptorul de la aragaz nu se prea poate (si atunci trebuie tinut mai putin timp 2-5 min.
    Dar modul profesionist si fara surprize ar fi sa aveti un cuptor electric pe care sa-l puteti regla sigur la 110 gr.C. Oricum cuptorul electric va va ajuta foarte mult si pentru coacerea pastei polimerice care are aceleasi probleme daca este pusa in cuptorul de la aragaz.

    Detalii tehnice CERNIT:
    http://www.complexart.ro/cernit/

    RăspundețiȘtergere
  3. obiectele din argile polimerice se pot coace de nenumarate ori la cuptor. Ideea este ca la fiecare coacere sa se respecte 2parametri: sa nu depaseasca TIMPUL si nici TEMPERATURA de stat in cuptor pe care le specifica producatorul pe ambalaj.
    Eu am copt -numeroase bijuterii-floare cu petale subtiri, deci sensibile la temperatura de cate 2 sau 3 ori pt ca trebuia sa adaug elemente noi.
    Spre exemplu am realizat o floare roz sidefat foarte deschis. Am copt-o. Am atasat-o de o baza de inel cu o bucata de argila polimerica. Practic m format niste sepale verzi pentru floare, am atasat cu ajutorul lor floarea de baza si am pus din nou in cuptor. NU s-a intamplat nimic neplacut. S-au mentinut nuantele luminoase, nu a iesit fum cand am copt a 2-a oara. Dar a 2-a OARA AM STAT LANGA CUPTOR URMARIND TERMOMETRUL ca nu cumva sa nu depasesaca temepratura maxima indicata.
    Spor la modelat!
    Angi

    RăspundețiȘtergere
  4. Are efectul rasinei? e un efect diferit? Eu am observat ca lacul aplicat dupa coacere schimba culorile, le face mai vii, le invioreaza.
    De multe ori place ochiului, de multe ori schimba total aspectul.
    Seara frumoasa si spor sa aveti!

    RăspundețiȘtergere
  5. Este un lac genial, inainte am folosit lacul lucios de la Darwi, personal consider ca lacul invioreaza foarte frumos culorile, in special cand amestec si nuante de translucid.
    Lacul cu coacere de la Cernit este superb, usor de folosit si nu afecteaza deloc obiectele finite (nu se inchid la culoare, nu se deterioreaza).
    Spor la treaba!

    RăspundețiȘtergere
  6. Lacul este genial!!!
    Am folosit inainte lacul lucios de la Darwi, personal consider ca obiectele din Cernit/Fimo devin spectaculoase odata ce sunt lacuite, in special cand folosesc culori translucide.
    Lacul cu coacere de la Cernit este excelent, usor de folosit, iar piesele arata superb, sa nu va sperie faptul ca trebuie coapte din nou,pasta polimerica poate fi coapta de mai multe ori fara sa-i fie afectat aspectul atata timp cat sunt respectate temperatura si timpul de coacere.
    Spor la creatie!

    RăspundețiȘtergere