sâmbătă, 16 aprilie 2011

Decupajul pe sticla si pasta de crapare 3D


Astazi o sa va prezint DECOUPAGE sau TEHNICA SERVETELULUI pe STICLA negrunduita si de asemenea PASTA DE CRAPARE 3D.



In prima faza o sa decorez o sticla pe exterior.



Dupa ce aleg servetelele le tai bucati deoarece doresc sa obtin un colaj de grafici diferite.



Apoi aplic adezivul decupaj cu o pensula mai lata



si incep sa aplic bucati de servetel, dar doar stratul imprimat al servetelului.




Aplic adezivul decupaj si peste servetele si las sa se usuce.



Pe gatul si pe dopul sticlei, unde nu am pus servetel voi aplica pasta de crapare. Aceasta nu se poate folosi decat pe grundul/ baza ei fara de care nu ar crapa. Asadar prima data aplicam cu o pensula grundul si lasam sa se usuce bine ( pana devine transparent in totalitate).



Dupa uscarea grundului se poate aplica pasta. Eu o voi folosi pe cea alba. In functie de cat va fi de gros pus stratul de pasta acesta va crapa mai fin sau va avea crapaturi mai mari.



Cand stratul de pasta se va usca vor aparea crapaturile.



Pasta este disponibila in mai multe nuante respectiv alb, negru, rosu si verde. Ea se mai poate nuanta cu culori acrilice sau dupa ce folositi pasta alba, aceasta se poate picta sau patina cu acrilic sau patina pe baza de ceara, dar bineinteles numai dupa uscarea stratului de pasta.



Dupa uscarea adezivului /lac decupaj, servetelul va avea o transparenta care va contrasta cu opacitatea stratului de pasta de crapare creand o imagine de ansamblu interesanta.
Ma voi juca putin si cu conturul de vitraliu negru pentru a accentua unele zone ale sticlei.











Rezultatul va fi acesta:



In partea a doua voi decora o farfurioara pe dosul acesteia astfel incat sa poata fi si folosita ulterior nu numai in scop decorativ dar si ca obiect casnic.



Bine inteles voi aplica adezivul/lac decupaj pe dos cum am spus,



apoi voi pune ca si pe sticla bucati diferite de servetel pe care imediat le voi izola cu adezivul/lac decupaj.



Dupa uscare, cu un burete voi aplica un strat de grund peste servetelele lipite pentru ca atunci cand ne uitam la fata farfuriei sa se citeasca bine motivul ales.
In loc de grund se poate vopsi la fel de bine totul cu orice culoare acrilica.
Dupa uscare se poate izola cu lac pe baza de solvent sau chiar lac de exterior pentru cabane sau yaht.





Am lasat o mica suprafata nevopsita cu grund pentru a face o legatura cu sticla anterioara



astfel potrivindu-se mai bine.




18 comentarii:

  1. Buna
    Foarte frumoase creatiile tale.

    RăspundețiȘtergere
  2. Superb set ai creat! ingenios ai ales modelul decoupage-ului! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi place blogul vostru. Tehnicile sunt foarte interesante si bine explicate. As incerca si eu acesta tehnica pe o veioza de sticla. S-ar potrivi? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ok, am sa incerc si apoi va arat ce a iesit. Comand astazi materialele pe net. In exemplul vostru sticla este negrunduita, veiozele mele sunt mate dar cred ca nu are importanta.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am o rugaminte. Nu identific in magazin pasta de crapare 3D. Imi puteti spune va rog, unde o gasesc? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  6. buna seara, dupa lungi studii despre tehnica servetelului si dupa ce am investit si destui bani in lacuri, vopsele si servetele, am decorat doua farfurii cu tehnica servetelului.am folosit adeziv, lac de crapare lac lucios pentart si vopsele acrilice Louvre.a iesit destul de frumos, dar bucuria a tinut f putun deoarece la cateva zile am vrut sa spal, sau mai exact, sa clatesc aceasta farfurie si....surpriza, s-a stricat vopseaua, a inceput sa se decojeasca.asa trebuia, am gresit eu undeva...sunt disperata si dezamagita nu poti decora un obiect gen farfurie sau tava de lemn pe care sa nu o speli niciodata.
    multumesc mult si va rog a imi raspundeti.

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna seara,

    1. - Da, din pacate aici ati scapat un lucru foarte important!
    Daca doriti sa reziste la spalat, trebuia sa folositi neaparat un lac final rezistent la exterior, intemperii, apa, etc, pe care sa-l aplicati la final pe fundul farfuriei. Adica un lac de barca (lac de iaht) care poate fi gasit la chimicale sau magazine gen Praktiker sau chiar si la noi pe site - www.complexart.ro

    2. - Pentru o lucrare finala profesionala, trebuie sa folositi adeziv decupaj ceramic si apoi sa ardeti in cuptor pentru fixare. Si la final, oricum trebuie sa folositi un lac de exterior pe fundul farfuriei.

    3. Si la final - in general vreau sa va spun ca daca nu aplicati recomandarile specificate mai sus, tehnica decoupage este doar pentru uz decorativ, nu pentru un uz caznic - spalare la robinet in mod regulat, etc.

    Sper sa va ajute recomandarile noastre si sa nu va descurajeze pe viitor. Hand-made-ul nu se poate compara cu o fabrica de productie... este doar pentru incantarea ochilor si a sufletului...
    :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Minunate creatii ati facut! si mult talent aveti! As vrea sa incerc si eu aceasta tehnica. Ieri am trecut pe la un mic magazin de arta de la noi din oras si mi-a sarit in ochi adezivul pentru decoupage. Era ieftin si l-am luat mirata fiind de instructiunile simple de pe eticheta. Nu am reusit inca sa crez ceva dar nu mai pot de nerabdare. :) Am testat totusi adezivul care scrie ca se da si pest eservetel la final. Intrebarea mea este daca exista un lac care sa dea un luciu la final sau este exact adezivul? Exista adeziv special pentru sticla? Vad ca acesta merge si pe sticla dar exista ceva separat pt sticla? Eventual care sa reziste la spalari usoare? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se poate folosi si doar acest adeziv deasupra lacului dar este recomandat la final sa se mai aplice inca un lac - Lac final - varianta cea mai simpla si rezistenta pe care v-o recomand - la rece - nu la cuptor - deci la rece - este lacul ptr sticla la rece de la Lefranc Bourgeois - LINK:
      http://www.complexart.ro/culori-vitraliu-50-ml-colourless-010.html

      Da - exista si adeziv decupaj special ptr sticla si ceramica dar trebuie folosit ptr fixare la cuptor - link:
      http://www.complexart.ro/adeziv-decupaj-ceramic-pentart-50-ml-50492.html

      Ștergere
  9. :) As fi vrut sa decorez niste cani. Dar as vrea sa poata fi folosite macar cat de cat... :( Fara ardere nu exista nici o solutie? Caci canile nu stiu daca la cuptor de casa nu se crapa apoi nu am cum sa testez nici temperatura de ardere.

    Sau poate aveti idee daca exista anumite culori pentru ceramica fara a necesita cuptor tot asa rezistente la apa.

    Va rog s aimi dati un link catre produsele mentionate de dvs. mai sus ca sa le cumpar caci eu m-am uitat prin site dar m-am cam ratacit ca sunt multeee. Va multumesc mult si sunt uimita de cat de rapid mi-ati raspuns.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ba da ! Exista o solutie foarte buna ! Avem culori ceramice la rece !
      Link 1:
      http://www.complexart.ro/culori-ceramice-50-ml-lefranc-bourgeois.html
      De asemeni - acum mi-am adus aminte - avem un lac foarte bun cu uscare la rece si foarte rezistent la spalat este - LACUL DE LA VITRAIL - LEFRANC :)
      LINK 2:
      http://www.complexart.ro/culori-vitraliu-50-ml-colourless-010.html
      acest lac puteti sa-l aplicati si peste tehnica servetelului si va fi super OK !

      Ștergere
  10. .Recomandati folosirea LACUL(ui) DE LA VITRAIL - LEFRANC ....ca lac final pentru rezistenta la spalat chiar si in tehnica servetelului.Asta inseamna ca la lipire putem folosi adeziv universal si nu din cel ceramic? Va multumesc anticipat pentru raspunsul pe care nu ma ndoiesc c o sa l primesc,
    Ioana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, acest lac de la VITRAIL - LEFRANC se poate folosi LA RECE ca protectie foarte buna ptr. orice suport si tehnica (inclusiv tehnica decoupage) - are avantaje (ca este foarte rezistent la spalat dupa o uscare de minim 72 ore) si dezavantaje (ca se usuca mai greu ca lacurile pe baza de apa sau alcool si ca este putin mai toxic la mirosit, contine Esenta de Petrol)
      Acest lac nu are nici o legatura cu ce lipiti servetelul ! Lipiti servetelul normal cu adeziv decoupage, aplicati acelasi adeziv decoupage peste servetel, iar dupa ce se usuca - puteti aplica la alegere - foarte multe lacuri - inclusiv acest lac - avantajul acestui lac este ca rezista foarte mult timp la spalat - (bine inteles nu la masina de spalat vase si frecate cu perie cu sarma sau alceva :) Aceste obiecte decorative trebuie spalate cat mai delicat ptr a rezista lacurile si vopselele cat mai mult timp - poate sa nu reziste o viata !!! deoarece sunt produse de hobby nu sunt profesionale - vopselele si lacurile profesionale se fixeaza definitiv si rezista 100% la spalat prin tratarea LA CALD - la cuptoare speciale, la temperaturi ridicate de peste 300 gC, etc...

      Ștergere
  11. De unde pot lua acea pasta care crapa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. GRUNDUL DE CRAPARE:
      http://www.complexart.ro/grund-crapare-50-ml-pentart-pentru-pasta-de-crapare.html
      si
      PASTA DE CRAPARE:
      http://www.complexart.ro/pasta-de-crapare-100-ml-pentart.html

      Ștergere